maandag 28 mei 2012

MAANDAG, 2E PINKSTERDAG.
Vanaf Hemelvaartsdag is het al warm. Bij tijden zelfs heet.
Het is voor ons de zeventiende dag, dat het al heerlijk buitenzitweer is.
We hebben al heel wat afgefietst. Ruim 300 km.
Vrijdag waren we weer boodschappen gaan halen op de fiets in Hellevoetsluis, voor de tent was het niet uit te houden van de warmte en op de fiets was het heerlijk; en hebben er heerlijk op een Turks terras gezeten.
Zaterdag was en ""Bos en Burchtfair"" in Oostvoorne. We hebben tot half 12 in de zon gezeten voor de tent, daarna was het weer niet meer uit te houden.
Er stonden op het veld en de straten rond de burcht volop kramen, maar de meeste met planten in soorten zoals ik ze nog nooit had gezien. Helaas op de fiets kan je dat niet meenemen, dus volgende keer die kweker opzoeken, maar dan met de auto.
Op de terrassen was in de schaduw geen plaats, maar een echtpaar, van wie de ouders beiden,  later in Delft geboren bleken te zijn , bood ons 2 lege stoelen aan hun tafel aan. Ze waren regelmatig in Delft. Woonden nu in ''s Gravenzande. Een van de dochters was lerares geweest op het Holland College, heette het nog tuinbouwschool volgens die man.. Voor de verbouwing. Ze moet volgens Wim, dan Hans wel gekend hebben.
Zij hadden heel veel gereisd in een zelf omgebouwd campertje. Soms 15.000 km in 1 vakantie.
Nu maken ze alleen nog vliegreizen en dan ter plaatse geheel verzorgd. Toch ieder ruim 10 jaar jonger.
Op de terugweg div stukjes kaas gekocht, we wilden s avonds kaasfondue eten. Het was fantastisch weer en om half 10 zaten we nog buiten.
EERSTE PINKSTERDAG
zijn we al om 9 uur naar Delft gereden , winterkleding en kachel mee.
We hebben er zomerkleding voor mee terug genomen.
Wim vergat alleen zijn medicijnen, en zijn zomerbodywarmer, waar     we mede voor naar Delft reden, dus we moeten dat nog op een  andere manier zien hier te krijgen. Hij zou ook mijn zadel meenemen om dat om te wisselen voor het nogal harde zadel van de \Sparta.
Maar dat kreeg hij er niet af.
Een was gedraaid en gedroogd en de voortuin zoveel mogelijk van dood spul en onkruid ontdaan. Halve Clico vol.
Achter hebben we het laten staan. Het zevenblad staat zeker 40 cm hoog. en overwoekert  alle planten. Zeker aan de linkerkant.
Peertjes in de boom konden we niet ontdekken, de bloesem is overal in Nederland bevroren, zo ook bij ons.
Veel bessen zitten er ook niet, dus Wim vond het onzin om daar een net voor over heen te draperen.
En ook veel druiven komen er niet. Jammer.
Voor ons geen probleem, maar triest voor de tuinders.
Het was s  morgens op de N 57 richting Zeeland een onafgebroken rij van auto''s richting stranden. Wij hadden geen probleem. Alleen op de A20 en A13 gebeurde datzelfde richting Scheveningen.
Maar op de terugweg was het rustig, tot de rotonde bij Rockanje. We zagen in een weiland enorm veel auto's staan. Je mocht niet meer richting strand en werd verder weg gestuurd. Gelukkig hadden we de parkeerkaart van Waterbos en mochten wij direct door. Wel 6 keer aangehouden voor datzelfde.
Alle straten waar we doorkwamen en zelfs het weggetje naar de camping stond vol geparkeerde auto''s. Ook de parkeerterreinen van Waterbos stonden vol.
Om 3 uur zaten we weer onder de parasols voor de tent.
Wim is nog even op de fiets naar het strand gereden. Een grote mierenhoop. Wat wil je na die sombere weken.
s Avonds was het stampvol bij het afhaalgedeelte van het chinese restaurant, dus reserveerde Wim maar een tafeltje bij het buffet.
TWEEDE PINKSTERDAG,
begon met prachtig weer Om half 10 zaten we al buiten aan de koffie..
Maar rond half 11 kwam er zeedamp opzetten en werd het zelfs een uurtje fris. Op zee bij Hoek van Holland, lag een zeevlam, zelfs verongelukte er een sportvliegtuig door. (4 inzittenden)
Nu 12 uur en komt de zon er weer door.
Het was weer een stalende middag.Wim is nog op het strand gaan kijken. Niet zo vol als gisteren, kennelijk door de zeedamp. De mensen hadden het ook koud hoorden we later.
Langs het strand stond een dwarse wind en het zand stoof daardoor. Heel gek, af en toe zag je de hele zee niet en dan zag je weer gewoon de overkant.
Ik heb nog steeds dezelfde gekke rode vlek op mijn linkervoet. Iedereen zegt, dat het niet van een tekenbeet is, dat is een andere vlek. Blijft het?. Er toch maar even naar laten kijken. Het jeukt niet. Dus ook geen muggenbeet.
We hebben weer lekker buiten gegeten. We kochten bij die bos en burchtfair 2 doosjes heerlijke aardbeien. Ouderwets lekker zoet. De opbrengst was voor een door een school uit Rockanje geadopteerde school in Ghana. Alle groenten en fruit was geschonken door de omgeving. We waren op de fiets, dus konden niet veel meenemen.
Het is nog steeds 23o.
We zouden willen wensen dat het zo blijft.
Onze overburen kregen te horen, dat ze verkeerd geboekt hadden en moesten vandaag nog verkassen.
Dat deden ze met man en macht. Caravan en voortent gelijkertijd. Jammer dat de foto overbelicht is. 4 man binnen en nog 2 buiten en rijen maar.
DINSDAG, 29 MEI 2012.
Om 9.15 in de zon aan de koffie in badpak..Op een boodschap doen na in het dorp de gehele dag buiten gezeten..
Wim haalt zijn slaap in.
Onze buren hadden nog een vrije dag en gaan s avonds pas weg. Genoten van het mooie weer.
Alvast 200 euro v oor september betaald. 25 augustus komen we weer terug tot 11 oktober. Alleen op  plek BR 35 onze plek was al bezet.
WOENSDAG,
Al weer stralend weer Doordat er geen wind was, was het zeker 2 o warmer dan gisteren. Spanje temperatuur. Gelijk na de douche bikini aangedaan.
We hebben boodschappen gehaald bij Appie in Ootvoone. Koffie gedronken bij Hotel Marion richting Oostvoornse meer. Vroeger lag dat Hotel vlak bij het strand. Nu al jaren niet meer, door de aanleg van de beide Maasvlakten. Daarna een lekkere omweg gemaakt. Weer 25 km gefietst.
Al voor de vijfde dag buiten gegeten. Zitten hier heel lang in de zon. Wat een perfecte plek.
Nu half 9 en net naar binnen. OMDAT er voetbal is. In de Kuip speelt Nederland tegen Slowakije.
Met van Persie, Afellay, Robben voor. Kuyt en Huntelaar zijn de belangrijkste afvallers.
De coach moest wat na de 2 laatste nederlagen. 9 juni begint het EK en Nederland is nog niet klaar denk ik.
Het was nog niet denderend. Afellay stal de show. 2-0 .
LAATSTE MEIDAG VAN 2012.
Het weer keerde zich 100%. Vanmorgen fris en niks buiten de koffie. Niet eens in de voortent. Geen zonnetje te zien.
Maar wij hadden toch andere plannen. Wim wilde een nieuwe dunne spijkerbroek. Die van hem was het aanzien niet meer waard.
Dus een autoritje naar de Struische Hoek in Hellevoetsluis.
Hij slaagde net als in de herfst bij Fabert de Wit. Wordt daar gratis korter gemaakt, dus moeten we volgende week weer terug.  Is geen straf. Leuk winkelcentrum en gezellige lunchtent.
We hebben een pond grote garnalen meegebracht om ze straks  buiten te bakken. Het wordt iets lichter, dus opeten buiten kan misschien dan ook nog wel.
Er waren maandag en dinsdag veel mensen weggegaan, (die hadden een voorjaarsarrangement tot 29 mei), maar bijna alle plaatsen zijn al weer ingenomen.
Wat zal juni ons brengen?? Vanaf morgen nog 5 weken. Wat vliegt de tijd.
Er staan hier diverse bomen , waar de spintmot huis heeft gehouden. We zullen een foto toevoegen.
Na verloop van enige tijd komen hier zwart met gestippelde nachtvlinders uit.

1. maakt zeker niet zo veel uit die andere plek?

2. staat je toestel wel goed? de foto van Wim is wel goed maar de boom is weer overbelicht